2012. július 31., kedd

Nagy kapuépítő project

   Már nagyon régóta szerettünk volna egy normális kaput a régi helyett. Miért? Mert már nagyon ütött kopott volt, többször összetörték, millió helyen hegesztettem,... stb. Az ok amiért idáig nem készűlt el, az az anyag hiánya volt, ami pedig visszavezethető a pénz hiányra. :-) De most szerencsénk volt mert édesapám tudott adni 40-es zártszelvényt meg nyárfa deszkát így nekiláthattam a projectnek. 
   A teljes építési idő kb 2 hetet vett igénybe, de ezt úgy kell elképzelni, hogy a legtöbb nap csak pár órát tudtam rajta dolgozni a nagy meleg miatt. A tovább után némi bemutató a munkáról.

1., A 4 méteres deszkákat felvágtuk 2-2,10 körülire Nonóval, majd legyalultam és lecsiszoltam az összeset (43 db, de igazából csak 37 db kellett, a többit elraktam tartaléknak).
2., Nonó lefestette alapozóval őket, én közben lecsiszoltam a kapupánt csavarokat, majd lefestettem a lábazat színére.
 3., Elkészítettem a zsanérokat a zártszelvényből. Találtam 10.9-es csavarokat is, abból lettek a csuklók (ezek később kaptak még egy erősítést a forgó résznél, hogy biztos ne lógjon meg), így tudom őket állítani.
 4., Úgy gondoltam, hogy elég nehéz lesz a kapuszárny (2,6 méter az egyik, 1,15 méter a másik), így teszek rá egy kereket. Először rugós megoldást szerettem volna, de sajna nem volt akkora rugóm ami jó lett volna.
 5., A nagyobbik rész nyitása olyan, hogy egy alsó tüskére támaszkodik az egész szárny és azon fordul. Itt is jó szolgálatot teszn a 20-as átmérőjű csavar.
 6., Mikor kész voltam a kerettel, leszedtem a régi kaput, és beállítottuk az újat. Ez majd egy egész napot elvett, de megérte. Így pontosan oda kerültek a pántok, kerék ahová akartam, tökéletesen függőben van, és persze könnyebb volt egy 20 kg-os keretet állítgatni, mint a kész kaput.
 7., Mivel nálunk földes és "pázsittal" fedett az udvar, így kellett valamit csinálnom a kerekének. Voltak bitumen kockáim, így egyenlőre ezek helyettesítik a betonozást.
 8., Miközben én a kapuval szórakoztam, Zsuzsi és a lányok lefestették a deszkákat 2 rétegben a fedő festékkel. Mikor végeztem, felraktuk őket az ajtó keretre. Nem volt nehéz munka, hiszen a keretet már előre kifúrtam, és a deszkán is megvolt az alsó furat, így csak a felsőt kellett berakni, majd csavarozni.
 9., Mikor kész volt a csavarozás, a kapun is levágtuk ívesre. Kiszámoltam, hogy a kapun egy 435 cm-es, míg az ajtón egy 93 cm-es ív hozza a megfelelő eredményt. Minden deszka teteje kapott egy kis saválló csíkot, hogy ne szedje szét az eső, és a hó. Itt már látszik, hogy a zártszelvény mindkét oldalán vannak deszkák fedésben egymással. Így mikor ránéz valaki azt az érzetet kelti, hogy be lehet, látni, de mikor jobban megnézi kiderül, hogy mégse. :-)
 10., Hétvégén ünnepeltük a Nóri szülinapját, így kihasználva a vendégsereget, felraktuk a kaput. Csak oda kellett rakni, csavart bele és már kész is! Hála nekem, és a pontos méretezésnek. :-)
 11., Így néz ki kívülről:
  
   Folytatásban szeretném kicsit átalakítani a magaslest, hogy a Gabinak is biztonságos legyen, és csinálok még belülre a kert köré egy kis dísz kerítést is. Meg persze lesznek majd blog postok, talán...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése