2012. augusztus 2., csütörtök

XBLA - Deadlight

   Mondhatom egy igazán jó XBLA-val játszhattam a mai nap! Na nem hossza, vagy a bonyolultsága fogott meg, hanem a játékélmény. Persze, a grafika is meglehetősen szépen teljesít, hiszen azért mégiscsak az öregecske Unreal 3 engine teljesít szolgálatot a game alatt.

   Nézzük kicsit közelebbről mit is tartogat számunkra ez a spanyol fejlesztésű, platformer játék. Megjegyzem, számomra nem igazán jött be soha ez a stílus, a jó ég tudja mikor játszottam utóljára hasonló játékkal, ami még a DOS alatt futó Abuse volt (itt utána olvashatsz), megboldogult fiatalkorom egy szép emléke. 


   Egy különleges atmoszférájú világ tárul fel előttünk kalandjaink során, melyek alatt az 1986-os Seattle városát járhatjuk be, főszereplőnkkel Randall Wayne-vel aki gyermekét és feleségét keresi ebben a poszt apokaliptikus multat felvonultantó zombis thrillerben. Ez egy igazán szép hosszú mondatra, sikerűlt, - magyartanárom biztos megdícsérne érte - , de így három sorban összefoglaltam a játék lényegét. Hasonló témájú filmekkel, játékokkal manapság Dunát lehet rekeszteni, de hát mit lehet tenni, ha ez az aktuális trend és azért születhetnek kiemelkedő alkotások is nem csak a "nagy" játékok között.

   Ami számomra nagy meglepetést hozott az maga a világ felépítése, egyedi hangulata és színhasználata. Bár a szemünket inkább a fény / árnyék hatások teszik változatossá, mint a szürke harminc árnyalatának festői szintű használata, melyek során ijesztő, de nem mellesleg ámulatba ejtő helyzeteken keresztül juthatunk egyre előrébb a helyszínek sorában. Azért, hogy némi negatívumot is említsek, igazán újdonságot csak a játék első felében  kapunk, utána ismétlődnek a sablonos elemek, de azért még az élvezhető határon belül maradunk. A sablonos skatujázásról jut eszembe, hogy az erős narráció, és a megtalált visszaemlékezésekről eszembe juthat egy szintén nagy kedvenc (szintén szubjektív saját vélemény), Alan Wake világa. De persze itt is érvényes a mondás, jótol lopni nem szégyen, főleg ha a jó ötleteket vesszük át, és ez esetünkben sikerűlt a Tequlia Works csapatak, kiknek a rövidke élményt köszönhetjük. 


   Az ugrálás/harc/felfedezés bűvköre mindössze kb. három órát von el életünkből. Tudom, hogy csak egy arcade címről van szó, de mégis csak írhattak volna hosszabb történetet a fejlesztők, bár az is lehet, hogy dlc-k kiadásán törik a fejüket, vagy csak ennyi ötletet sikerűlt első körben összeszedni a sombrerók alatt, és nem akarták, hogy teljesen unalomba és érdektelenségbe fulladjon a játékmenet. Minden esetre, szerintem mindenképpen a megtekintésre ajánlott kategórábian leledzik a játék, de azt mindenki vegye figyelembe hogy nincs semmiféle kooperativ, többjátékos, stb... mód, csak is kizárólag Seattle és mi. 


   Szubjektív értékelésem: 8/10




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése