2011. november 14., hétfő

Apollo 18

   Megnéztem. Megtettem, mert kemény vagyok. Büszke vagyok rá. Érdekes film ez. Blair Witch, Cloverfield, Paranormal Activity utánérzésem volt erősen a filmmel kapcsolatban, csak itt a Hold felszínére, és egy űrkompba helyezték át a helyszínt. De azt a hetven percet amit rászántam abszolút megérte. Nehéz spoiler mentesen írni róla, de ha leírok mindent akkor miért néznéd meg?


   Néhány szóban a történetről. Aki kicsit jártas az Apollo (NASA űrprogram) történelmében az tudja, hogy összesen 20 küldetés lett volna, de pénz hiányában csak 17-et valósítottak meg. (Arra már akkor éreztette hatását a gazdasági válság.) Ám mi van akkor, ha ez mégsem így történt, fű alatt mégis volt újabb küldetés, szigorúan a Védelmi Minisztérium hatáskörébe tartozóan. A film ezt az irányvonalat viszi tovább, az ál dokumentum filmes megvalósítás segítségével.


   Ahogy már írtam, a történet a Holdon és egy űrkompon játszódik (főleg). Ezek a viszonylag zárt terek tovább fokozzák a nézőben a bezártság, kiszolgáltatottság érzését. Számomra (akinek az X-Akták az egyik kedvenc sorozata), teljesen hitelesen mutatja be az űrhajósok történetét a film, valamint simán hihetőnek tartottam, hogy a gaz amerikai védelmi minisztérium ilyen küldetéseket pénzelt. Hőseink különleges radarokat helyeznek el, amikkel majd a gonosz szovjeteket akarják megfigyelni, persze teljesen titokban. A gondok azonban akkor kezdődnek, mikor ezeket üzembe helyezik, megszakad a kapcsolat a kísérő űrhajóval, valamint Houston irányából is csak a sistergés jön be a rádión, az aktuális slágerek helyett. Zavaró körülményként értékelhetjük azt is, hogy idegen lábnyomokat találnak. Ez egy kicsit felviszi az astronauták vérnyomását, hiszen azért mégis csak tűrhetetlen, hogy egymást tapossák a felfedezők az idegen planétán.


   Megvalósítás nagyon el van találva. Kézi- és fix kamerák váltogatásának használata megteszi a hatását, a nyomasztó atmoszféra kialakításában! Az idegesítő képi- és hanghatásokat jól alkalmazza Gonzalo Lopez-Galleo rendező. Egy kellemes sci-fi, horror, thriller keveréket kapunk így, melyet csak sötét szobában érdemes nézni. Értékelés: 7/10.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése