2013. február 12., kedd

[XBOX360] Aliens - Colonial Marines

Miután régen volt már kezeim között (2010) Alien játék (ami nem is annyira tetszett annyira), így gondoltam most végre eljött az én időm, belevághatok egy paráztatós, de mégis igencsak akciódús játékba. Bár ne tettem volna!


Miért mondom ezt? Először is, megnéztem a trailereket, elolvastam mindent amit lehetett, nézegettem szép képeket, és csorgattam a nyálam. Tudom, hogy nem szabad bedőlni mindennek amit lát az ember, de úgy voltam, nagy csalódás nem érhet, a képek/videók alapján. De sajnos tévedtem. Igazándiból elsiklottam azon az apró információn, hogy a megjelenítésért az Unreal motor a felelős. Ezzel ne is lenne baj, ha visszamennénk az időben. Tudom, hogy vannak korlátai a hardware-nek, de ezzel azért vígan elbír. Aki olvasta a Dishonored szösszenetemet az tudja, hogy számomra a grafikai motor nem feltétlenül minden (hiszen az is ezt használja), de ott a hangulat és lehetőségek kárpótolnak a megjelenítési hibákért. Itt viszont pont ezek hiányoznak. Hangulatosnak nem mondanám, valahogy nem jött át az érzés. Haladásunk egy irányba korlátozódik, néha van egy-egy mellék folyosó, de öt lépésből az is felfedezhető. Igazán kiegészítő, vagy extra feladatok száma kimerül abban, hogy dög cédulákat, extra fegyvereket találjunk. Ezt viszont csak azok nem találják meg akik nem is akarják, hiszen majdnem átesünk mindegyiken.


A mosott, ronda, és életlen textúrákon túllépve nézzünk egy kicsit a játékmenetre is. Félnünk nem igazán kell. Igaz, hogy sötétek a helyszínek, de ezt a zseblámpánk segítségével gyorsan megoldhatjuk. Az alienek jönnek, és csak jönnek. Általában mindig szemből, és nem túl okosan. Értem ez alatt, hogy nem rejtőzködnek. Gondolhatnánk, hogy nem is kell nekik, hiszen elég erős ellenfelek, de ez nem igaz. Egy lövés a sörétesből, és egyet máris kipipáltunk. Emberek, hát hol reális ez. Az emberi ellenfelekre ugyanez igaz. Akár Aliens - Kacsa vadászat is lehetett volna a játék címe. Fegyvereink a már a filmekből megismertek lesznek. Annyi extrát kapunk, hogy xp és egyéb feladatok megoldása után fejleszthetjük őket. Ez egy kicsit dob a játékmeneten, de ez csak a kezdő játékosoknak lesz öröm, mert még könnyebbé teszi az agyatlan gyilkolást.


Amennyiben túltettük magunkat az első sokkon, és mégis úgy döntünk, hogy folytatjuk a játékot, nem mehetünk el szó nélkül a zene mellett. Nos, itt ezt is sikerült elrontani. A COD 2 második világháborús hadszínterei jutottak eszembe a muzsikáról. Nem rossz, csak egy alapból science fiction játékhoz nem illik, szerintem. Ami egy kicsit dob a játékmeneten az pedig a co-op. Két játékos nyomhatja split screenen. Négy lanban, és online. Társunknak kiabálva mégis csak más játszani, mint egyedül azon bosszankodni, hogy a gép által vezérelt ai meglehetősen butuska. Összegzésként annyit írnék, szerintem nem éri meg az árát, de ha fan vagy úgyis befutsz a csőbe és megveszed mint én.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése