2013. február 18., hétfő

[XBOX360] Crysis 3

Az idei év meglehetősen erős lesz a videójáték iparban. Nyakunkon az új generáció, rengeteg nagy név jelentkezik új résszel, vagy új titánok jelennek meg. A januári uborkaszezon után be is futott az első nagy név a címben említett játékkal.


Nos, az előzetes bemutatókból mindenkinek leesett, hogy nem mindennapi produktummal van dolgunk. Az utóbbi idők kellemetlen meglepetései alapján azonban egy kicsi félsz volt bennem, de mint kiderült alaptalanul.
Előszóként annyit, hogy végre egy olyan cím, amiben igazán egetverően nagy hibát nem találtam első ránézésre. Kezdjünk a szembetűnő dolgokkal, vagyis a grafikával. Nos, ez a szekció rendben van. A fejlesztőknek sikerült kihozniuk mindent ebből a közel tíz éves hardware-ből. Gyönyörű a világ megjelenítése. A dzsungel környezet, és belső terek szemkápráztatóak. Zárójelben jegyezném meg, ára is van, mégpedig boxunk igencsak melegedik majd játék közben. Némi irigység is támadt bennem a pc-s játékosok irányában, akik megfelelő gép birtokában, még csodálatos látványban lehet részük. Igaz, hogy az én befektetésem lényegesen kevesebb mint az övék. De nem szeretnék útjára indítani egy újabb vitát a két platform között mert szerintem semmi értelme.



Nos, miután a grafikát látva felszedtük állunkat a padlóról, fordítsuk figyelmünket a játékmenet irányába. Itt találkozhatunk újdonságokkal. A legfontosabb talán, hogy a nano ruhánkat fejleszthetjük különböző perkek alkalmazásával. Így mindenki a saját szája íze szerint szabhatja testre a tulajdonságait. Ezekhez az unlock cuccokhoz a pályákon elszórva juthatunk hozzá, érdemes azért elgondolkodni, hogy mire használjuk el, mert az ellenfeleink igen szép számban vesznek részt a játékban, és mivel itt az ai meglehetősen jó, elég hamar elhalálozhatunk, ha nem vagyunk elég ügyesek. Egy valami azonban zavart: ha bekapcsolom a hud-ot és eljutok egy kinyitandó ajtóig, azt a játék nem mutatja, hogy valamit kellene nyomni. Kétszer futottam bele a "hibába", amik miatt újra bejártam a pályát, hátha én vagyok a hülye. Ami nem lenne probléma, csak mikor már az összes ellenfelet elrendeztük, nem annyira izgalmas a bolyongás.


Harmadik vessző paripám a zene. Mondanom se kell, hogy ez is tökéletesen passzol a cselekményhez! Jó néhány helyzetet tudnék felsorolni ahol a szívem a torkomban dobogott, és nagy szerepet játszott benne a hangszórókból áradó hang hatás. Amit még érdemes megemlíteni, és az előzetes videókban, valamint a bétában is nagy szerepet játszott: az íj. Nagyszerű kis játékszer, a csendes gyilkoláshoz, és lopakodás alatti mókához. Persze, akinek nem kenyere ez a fajta játékmód az erőből is végighaladhat a pályákon, bár privát véleményem szerint ez nem annyira érdekes. A másik nagy újítás, hogy az ellenfél által lerakott, aknákat, automata gépágyúkat, stb... meghekkelhetjük. Ehhez elég közel kell férkőznünk hozzájuk, és egy hullámformára hasonlító görbére kell nekünk is ráültetnünk a saját jelünket. Igazán nagy fun volt az első ilyen hackem, mikor Cell katonákkal körülvett területen egy gépágyút az én oldalamra állítottam, aki a meglepődött katonákat szétkaszabolta.


Található még egy megfelelően kidolgozott tutorial mód, és egy előzményeket bemutató videó is. Ezért külön plusz pont a fejlesztőknek, hiszen elképzelhető nem mindenki játszott a játékok előzményeivel. Érdemes még megemlíteni a statisztikát is. Itt még az utolsó kilőtt golyónkról is külön nyilvántartást vezet a játék. Ez hasznos lehet elemző kedvű játékosoknak, akik így megtudhatnak mindent a fegyverhasználatukról. Ezen extráknál szerintem hasznosabb, hogy a pálya felépítés nem lineáris, szinte minden helyzetet többféle útvonalon megközelíthetünk, és többféle módszerrel megoldhatjuk a társunk által javasolt feladatokat.
Multiplayer szigorúan csak live-on keresztül működik. Ott viszont újdonságokkal nem találkozhatunk a betához képest. Szerintem ez a modul már végleges volt eddig is. Zárszóként annyit, hogy a 2013-ban megjelenő címek közül mindenképp az egyik legígéretesebbel van dolgunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése