2013. július 10., szerda

[XBLA] Sacred Citadel (2013)

Aki szereti az rpg-t az biztos játszott a név előzetesével. Ám, csúnya meglepetés fogja érni amint elindítja a Citadel alcímen futó, 2D scrollozós, Golden Axe másolatot. A fejlesztőknek sikerült elérni, hogy egy igazán jó címből vérbeli hack n slash-t faragjanak.

Történetünk nem verdesi az egeket, de legalább van. Bár a fantasyn edződött idősebb korosztály sírva,  röhögve menekül tőle. A Seraphim faj feladta a háboruskodást, és most a Citadel-ben pihengetnek. Ősi ellenségeik az Ashen-ek, ezt kihasználva, megindulnak a vár felé. Már csak a vár kapu van előttük, de ezt csak a Gatebreaker (?!) nevű teremtmény tudja betörni, két mágikus tárgy segítségével. Ezt elkerülendő, megkapjuk az irányítást, és a pokolra küldünk mindenkit, aki nem mi vagyunk. Ugye, hogy ha ebből filmet forgatnának biztos, hogy megnyernének vele egy pár Oscart?


Összesen négy féle karaktertípussal harcolhatunk, a közel 5 órás küldetéssorozat folyamán. A karakterek a szinte már szokásosak, egyedül a másodlagos támadási képességükben térnek el. Ezeket kénytelenek leszünk gyakran használni, mivel néha a játék annyi ellenfelet küld ránk, hogy azt sem tudjuk, kik és hol vagyunk. Azonban nem tudjuk állandóan nyomogatni a támadás gombot, mert egy kis csavar miatt azokat először, normál ütésekkel, rugásokkal, stb fel kell töltenünk a háromféle erősség valamely szintjére. Én igyekeztem a boss fight-okra tartogatni az erőket, mert ott igencsak elkelnek, némi taktikai érzékkel megáldva.


Grafikailag tetszetősnek mondanám, főleg a rajzfilmes grafika miatt. Nekem bejönnek az ilyen stílusú játékok. Teljesen jól játszható marad, még 3 társunkkal együtt is, helyi, vagy online coop-ban. Apropó, ajánlott bevonni a barátainkat a történetbe, mert ellenségből nagy mennyiségben kapunk a nyakunkba, illetve mivel a játék újrajátszási faktora nem túl nagy, ezért a haverokkal feldobhatjuk kicsit. Igaz, van hozzá egy dlc, 400 Ms pontért, de én abba nem ruháznék be, hacsak nem ez az a játék, amit nap nap után újrajátszol. (Erre nem látok sok esélyt, inkább az ökörködést a haverokkal.)


Majdnem elfelejtetem, hogy azért vett még elemeket a szerepjátékos vonalról a program. Minden harc után tapasztalati pontokat kapunk, ebből már mindenki tudhatja, hogy lehet szintet lépni. Ilyenkor viszont választhatunk fejlesztendő tulajdonságot. Összeszedhetünk majd kristályokat, páncélokat, és egyéb nyalánkságokat. Illetve a falukban vehetünk mindenféle mágikus italt, pl: energia feltöltést. Ezeket rátudjuk dobálni gombokra, így csaták közben elő tudjuk őket venni. Viszont mindegyikből maximum három darab lehet nálunk, így nem árt beosztani őket. 


Összességében nem rossz játék a Citadel, csak sajnos elég rövid, bár ezen a dlc húzhat egy kicsit. Azonban az ára így már nem teszi a legjobb vétellé. Inkább unalmas szerda délelőttökre ajánlom, haverokkal. Igaz ez csak egy xbla, de akkor is, a pakolhattak volna bele több energiát a fejlesztők.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése