2012. szeptember 28., péntek

Asus 900HA szervíz...

   Van a családban egy ilyen gép, jelenleg a gyerekek használják. Akadt némi probléma eddig is: lcd csere (leejtés), ventilátor csere. De ezeket át tudtam hidalni így úgy. De most jelentkezett egy új probléma, mégpedig: nem vett fel töltést, így használni se tudtuk. Muszáj volt megcsinálnom. (Elvem az, hogy semmi olyanért nem fizetek amit magam is meg tudok csinálni.)
   Próbálgattam a csatlakozót, semmi. Rámérek multiméterrel, 9.5V teljesen jó. Ekkor arra kezdtem el gyanakodni, hátha az alaplapi csatlakozóval lehet valami gond. Méregetem a szakadásokat, minden jó. Észre vettem, hogy a töltő csatlakozó belső része ami egy tüskére csatlakozik a gépben ki van teljesen tágulva. Természetesen nem javítható, csere. Megkerestem a régi rossz töltőket hátha van valami hasonló, de még véletlenül se. Nem baj, akkor beforrasztom direktre.
   Itt kezdődtek a problémák. Ugyanis az alaplapra jópár helyen rá volt forrasztva. Ezt úgy ahogy barbár módszerrel letördeltem, de két csatlakozót meghagytam, ugyanis nincs tű hegyű pákám (beszerzése tervbe van véve, Xbox360 RGH-hoz is bármikor jól jöhet), csak sima pillanat forrasztó. A két lábra így is sikeresen ráforrasztottam, megfelelő polaritással. Próba, gép nem reagál semmit.
   Hűha, mondom itt akkor más gondok is vannak, vagy összecseréltem volna a két vezetéket? Kezdődött a pánikroham. Nézegetem, gondolkodok. Hát persze: ha nincs akku mit töltsön? Rádugtam, láss csodát, led-ek felélednek gép működni kezd. Legalábbis reméltem, mivel csak az alaplap volt, semmi kiegészítő. A ház csatlakozójába persze nem ment bele a vezeték, túl vastag zsugor csövet választottam (viszont masszív). De itt már nem volt különösebb pánik, furatot kibővítettem, így tökéletesen passzolt. Utána már csak össze kellett rakni a gépet, ez már nem volt kihívás mivel nem először csináltam. Persze ha már szét volt dobva, ki is takarítottam és még a wifi vezetékét se felejtettem visszadugni (ilyen volt már egyszer). Most tökéletesen működik, kicsit bután néz ki, hogy állandóan kilóg belőle a táp vezeték, de igazándiból maximum 2 szoba között mozgatják, így nem jelent mobilitás béli problémát.
   Zárszóként álljon itt két kép, a szervizről. A lényeg a bal felső sarokban látható.
Az alaplap alsó fele

Forrasztás, csúnya, de működik és nem látszik kívülről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése