2012. szeptember 30., vasárnap

XBLA - Rock of Ages

   Mielőtt belekezdenék az Angry Birds Trilogy-ba gondoltam kipróbálom ezt a játékot. Nem bántam meg, sőt! Nem kell egy nagy durranásra számítani, amolyan tower defense, csak egy kicsit másképp. Lényege, hogy van egy nagy kő golyónk, amit végig kell terelgetni egy pályán, majd a végén betörni egy kaput, mely mögött ellenfelünk rejtőzik. Természetesen ez még nem lenne valami eget verő dolog, de rengeteg nehézséggel kell szembenéznünk a Rock of Ages végigjátszása során, mely bár már 2011-ben megjelent, nem vesztett semmit a fényéből.

   Először is nem csak mi játszunk, hanem van(nak) ellenfelek is, aki a mi pályánkra helyeznek el különböző nehezítéseket: bombákat, mamutokat. Valamint ezek a játszópajtások is lehaladnak egy pályán ami a tükörképe a mienknek, itt mi keseríthetjük meg az életüket. :-) Meghalni, vagyis teljesen leamortizálni a golyónkat szinte lehetetlen, csak egyre kisebb lesz. Amennyiben lecsúsznánk a pályáról egy kéz visszahelyez, tehát ez sem jelent problémát. Azonban azt ne feledjük, hogy mindeközben megy az idő, és gördül az ellenfél a kapunk irányába, emelvén az adrenalin szintünket. Nem elég, hogy szitkozódunk a balul sikerült kanyar után, még a jobb felső sarokban megjelenő "Magic mirror"-nak nevezett kis ablakban láthatjuk, hogy vetélytársunk mit alakít, hogy kerüli el csapdáinkat.


   Amit fontos még kiemelni az nem is a grafika minősége (bár az sem rossz), hanem a poénok. Aki valamikor régen követte a Monty Python Repülő Cirkusza adásait hozzászokott a hasonló grafikákhoz (mozgó kollázsok). Igen komoly mélységekben megy bele a játék az abszurd humor területeibe, mindezt megspékelve kellemes zenével.
   Mint említettem, mi is meg tudjuk keseríteni az ellen életét. De ahhoz, hogy ezt megtegyük, pénz kell, ugyanis minden csapda, bomba igen súlyos összegekbe kerül. Pénzhez igen egyszerűen juthatunk, rombolni kell mindent ami rombolható. Ilyenek lehetnek épületek, emberek... az utóbbiért kevesebb pénzt kapunk, amit nem is értek mert nem mindig könnyű célpontok. Fellelhetőek még kulcsok is, amiket szintén ildomos összegyűjteni, mivel előfordulhat, hogy nem tudunk tovább lépni a következő pályára, ha nincs elegendő kulcsunk. Előfordul olyan is, hogy egy kulcs, olyan helyen van, ahol le esünk megszerzése után, de később megtérül a fáradozásunk.


   Mikor már fellélegeznénk, jönnek a "boss fightok". Ezek amik nehezek, sőt néha talán túlságosan is. De vigasztaljon bennünket az a tudat, hogy minden akadály leküzdhető, csak néhány törött kontroller árán. Minden esetre aki egy fekete humorral igencsak megáldott történelmi korszakokon átívelő játékkal szeretne néhány órát tölteni, ideális választás lehet a játék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése