2013. január 13., vasárnap

[XBLA] Fez

Miután megnéztem az Indie Games - The Movie című szösszenetet úgy gondoltam illő lenne kipróbálni a filmben szereplő játékokat, kicsit elszakadni a milliós költségvetésű, über-realisztikus grafikájú és fizikájú játékoktól.
Első áldozatom a Fez lett. Az, hogy miért éppen ez igazán teljesen mindegy, talán a tudatalattim számára ez volt a legszimpatikusabb.


A sztori végtelen egyszerű: adott Gomez nevű fő hősünk, aki egy két dimenziós világban tengeti mindennapjait. Ám egyik nap egy katasztrófa folyamánya ként, a dimenziók száma hirtelen eggyel növekszik, így már háromban kell teljesítenie a küldetéseit. Ezek nagyon leegyszerűsítve annyik lesznek, hogy össze kell szedegetnünk a kis kockákat, hogy nagy kockákat rakhassunk ki belőlük és így megmentsük a világunkat.


Szép is lenne ha csak ennyit kellene tennünk! Ugyanis, hogy ezt megtegyük rengeteg ügyességi, és fejtörő feladatot kell megoldanunk, hisz a játék alapvetően egy platformer. Ami igazán be tudja szippantani az embert. Szinte hihetetlen első blikkre, kapásból 4 órát játszottam vele folyamatosan. Ez egy pixel grafikát, és trackeres zenéket alkalmazó játéktól nem semmi. Igazán itt nem a kinézet, hanem a nagybetűs élmény a fontos! Ez ennek a címnek az erőssége. Nem kell attól tartani, hogy elfogy az élet, leesel, stb. a játék ilyenek miatt nem büntet, simán folytathatjuk a leesési ponttól. A mentések is teljesen automatikusak, hogy a játékos csak a megoldandó feladatra és játékra figyeljen. 


A feladatok azért nem túl egyszerűek! Főleg az anti kockák megtalálása. Bevallom férfiasan, ezekhez néhányszor az internet segítségét kellett kérnem... 
Negatívumról, talán nem is tudok beszámolni. Esetleg a világ nézete lehet elsőre kicsit átláthatatlan, de ez idővel megszokható. Jó hír viszont a box-al nem rendelkezőek számára, hogy a készítők 2013 -ra ígérik, hogy multi platformossá teszik a játékot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése