2013. január 21., hétfő

[XBLA] Trials Evolution

Elérkezettnek láttam az időt, ezen borús hétvégén, hogy kipróbáljam magam a triál motorozás mélységeiben. Úgy gondoltam, ezt akkor tudom legjobban megtenni, ha rápróbálkozok egy direkt ezt a piaci szegmenst betöltő programra, így került képbe a címben említett mű. Elődjével az egyszerűen csak Trials-nak nevezett szösszenettel is sok boldog órát töltöttünk együtt, bíztam benne, hogy itt is ezt fogom kapni.




Azt kell mondjam, nagyon jól döntöttem. Iszonyatosan hangulatos a játék! Aki egy kicsit is vonzódik a hasonló mókához, annak mindenképp muszáj kipróbálni. Egyszerűen beszippant, és nem ereszt. Én meglehetősen maximalista vagyok (Horizon-ban is csak az arany érem volt elfogadható), ezért van olyan, hogy egy-egy pályát akár hússzor, vagy többször is megpróbálok azért, mert nem sikerül elérni az aranyat. De mindezt úgy, hogy nem lehetsz igazán ideges a játékra, hiszen itt Te irányítod a motort. Nincsenek pálya végi boss-ok, és nem fogy el a lőszer sem (van olyan kihívás, ahol adott mennyiségű benzinnel minél tovább kell jutni).



Az egyik nagy újítás az előzőhöz képest, hogy elhagyjuk a raktárat és kijutunk végre a szabadba. Ez a feature igazán nagy szabadságot adott a készítők, és azok kezébe akik szeretnek egyedi pályákat készíteni. Megjegyzem, ebbe a téma körbe nem merültem bele egyenlőre, de amint időm engedi, biztos össze fogok barkácsolni egy-két ugrató centrikus pályát. Különben is a neten milliónyi pálya elérhető, ugyanis amiket összeraksz, azokat megoszthatod másokkal is. Találhatunk mindenféle romos, háborús, és egyéb vicces helyszíneket, amelyek dinamikusan változnak, miközben mi az idővel vagy épp a pontokkal harcolunk.



A fizikai motor szintén jól sikerült. Meglehetősen valóságosnak tűnnek a repülések, és szinte hallani a csonttörések hangját, ahogy egy elvétett akadály után kinyúlunk. Viszont itt találtam egy hibát is, nevezetesen a bukás után még irracionálisan mozog a testünk. De, hogy miért az számomra rejtély. Ezt a kis hibát remekül ellensúlyozza a zene, és maga a hangulat! Mindenképp megér egy kipróbálást, főleg, hogy már két DLC is megjelent hozzá, valamint rengeteg az újdonság. Gyanítom azért mert az alap játékot meglehetősen hamar végig lehet játszani.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése