2012. október 29., hétfő

Medal of Honor - Warfighter - Kritika

A hatalmas hypeot kihasználva, és millió hozzászólást elolvasva a különböző fórumokon úgy döntöttem én is kipróbálom a játékot. Vegyes érzelmekkel néztem az utolsó képkockákat, az első kérdéssel ami felmerűlt bennem: ennyi volt? Mármint ÖSSZESEN ENNYI a single kampány? Nem eresztették bő lére, bár az elődje sem volt túl hosszú. Persze minden rosszban van valami jó, itt az, hogy hamar nekiállhatunk valami nagyobb játéknak.

Maga a történet sem ível túl magasra, viszont mintha feltünően sok videóval találkozhatnánk a küzdelmek között. Lehet ez is az oka, hogy külön kell felrakni a hd packot, ha élvezhető grafikát szeretnénk. Persze mondhatja a játékos, hogy mit számít a grafika, ha a játékélmény kárpótol. Ám ez most nem történik meg. Valahogy olyan összecsapottnak tűnik az egész. Illetve nem is összecsapott, csak semmilyen egyedi és új ötlettel nem találkozunk, illetve kettővel, de ezt majd később kifejtem.


Kapunk autós üldözést, csapat és egyéni játékot, földön, vízen, levegőben. Érdekes országokban, más földrészeken, monszunban, és sivatagban egyaránt küzdetünk a túlélésért, és a feladat teljesítésért. Persze mondhatjátok, hogy mit várok, de azért emberek mindjárt itt a világ vége, valamit csak fel kellene mutatni az EA-nak. Értem én az ő filozófiájukat is, minél több bőrt lehúzni egy már jól bevált címről, hisz a játékosok többsége úgyis megveszi, már csak a cím alapján is. Elképzelhető, hogy ezen a konzol vonalon nem akarnak többet kihozni, megvárják majd a nextgen gépeket és arra fognak fejleszteni valami újdonságot, vagy új játékmenetet, mint ami várható lesz majd a Black Ops II-ben.


Az újdonságokról annyit, hogy elég sokszor kell ajtókat betörnünk. Itt ha sikeresen végrehajtjuk az adott feladatot (pl. le kell lőni négy bentlakásos tenoristát, khm.. terroristát) unlockolhatunk új fegyvereket. Ilyen lesz például a tomahawk, amit az Assassins Creed óta mindenki megtanulta, hogy szakértő kezekben igen hasznos lehet. A másik, hogy lőszert ezentúl nem ládákban és különféle helyeken találunk, hanem csapattársainktól kell kérni, akiknél érdekes módon mindig van. Ez végső sorban egy hasznos újjítás, csapattagok úgyis ott bóklásznak a közelünkben, ha meg egyedül harcolunk világ jobbá tételéért, akkor ártalmatlanná tett ellenségeinktől is zsákmányolhatunk. A fegyverarzenál nem egyébként nem túl nagy szám. Nekünk a különleges alakulatok fegyverei jutnak. A terroristák pedig általában az AK valamelyik variánsát használják, ami érthető is, hovatartozásukat figyelembe véve.


Összességében nem rossz játék ám a MOH. Csak túl tömény, túl sok, túl gyors. Megpróbál mindent ráerőltetni, és mindent belerakni abba a pár órába amit a játékos a monitort bámulva tölt. Rengeteg videó, és scriptelt esemény, de ezt már említettem. Természetesen a játékidő nagyban kitolható a multi használatával, ahol emberi ellenfelek ellen lényegesen izgalmasabb órákban lehet részünk. Várom a folytatást és bízom benne, hogy a fejlesztőnek sikerül valami újdonságot összehozni, a már lerágott csontként ható terrorista hálózatok felszámolása helyett.


Utóirat: mindenki szidta a készítőket a rengeteg bug, és fagyás miatt játékban. Nos én mindössze egy helyen találkoztam fagyással, igaz akkor egy kicsit megemelkedett a pulzusom, hiszen az utolsó pályán történt, és semmi kedvem nem volt elölről kezdeni, de szerencsére jól megoldódott a helyzet. Grafikai bugból már rosszabbul áll a helyzet, rengeteg a falban ragadt fegyver, vagy a semmiben levegő. Van néhány rosszul betöltődő textúra, de a legjobb az, hogy a legtöbb emberen átkúszhatunk, mindenféle anatómia művelet végrehajtása nélkül. De ha ezeken túl tudunk lépni, akkor elszórakozhatunk egy darabig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése