2013. május 13., hétfő

[XBLA] Iron Brigade - Trenched (2011)

Alapvetően szeretem a tower defense stílusú játékokat, főleg akkor, ha az alap felálláshoz tesznek is hozzá valami pluszt! Jelen esetben ez történik. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején!


Adott az első világháború, véres csatákkal, katonákkal, rádiósokkal, ... stb. Ez azért lényeges, mert adott a főhősünk, kinek lábát egy tank levágja, és "lábadozás" után, a rádiós egységeknél helyezkedik el. Itt hall egy különleges adást, amely minden rádióst megöl, csak ő és barátja maradnak életben. Az egyikük robotokat tud majd építeni, míg másikuk Monovision hadseregre tesz szert. Így megkezdik támadásukat egymás ellen. Természetesen mindezt, egy alternatív univerzumban.


Itt lépünk be a történetbe a saját birodalmi lépegetőnkkel. Ez már némi pikantériát hoz a játékmenetbe, ugyanis mi magunk egy defense eszköz vagyunk. De természetesen jópár egységet lepakolhatunk a játéktéren amelyik segítik a védő vagy éppen támadó munkánkat. Megjegyezném, hogy minden egység fejleszthető, mi magunk is, a variációk száma szinte végetlen. Kelleni is fog ez a fejlesztés, ugyanis az ellenfelek nem szórakozni jöttek, pillanatok alatt szétkapják a védett bázist, ha nem figyelünk oda. Az upgrade-léshez szükséges pénzmagot, a pályán maradt szemét összegyűjtésével szedhetjük össze.



Az irányítás szerintem jól sikerült, nem bonyolult, és gyorsan bele lehet jönni. Sok múlik a játékos taktikai érzékén is, ugyanis nagyon nem mindegy, hova milyen egységet pakolunk és esetleg mennyire sérül meg a bázisunk (ugyanis ez után szintén pénzt kapunk). A pályákat változatosnak mondanám, igaz néha kilátástalan a helyzet, de nem szabad feladni, csak fegyvert kell váltani! Minden ellenfél típusra, megvan az ellenszer, csak nem biztos, hogy elsőre el tudjuk találni, illetve meg tudjuk venni. 



De, hogy ne csak a szépről beszéljünk, jöjjön némi negatívum. Előszőr is a grafika. Nem túl kidolgozott, szögletes minden, mosott textúrák. Oké, hogy ez xbla, de akkor is. Viszont ezt ellensúlyozza, a hangulat, illetve a főhős beszólásai, átvezetők. Tehát rábeszéltem magam, hogy nem is annyira negatívum. Viszont akkor marad a zene. Nem is magával a zene milyenségével, hanem annak elhelyezésével van gondom. Amennyiben egy kicsit figyel a játékos rájöhet, hogy mikor kezdődik egy támadás, mert a muzsika abban a pillanatban felerősödik, növelni akarván a harci morált.


Egyébként sokkal több pozitív dologgal találkozunk, mint ahány negatív van! Amennyiben belevágunk találkozhatunk még nagyon jól kiegyensúlyzott multival, co-op moddal. Bár az utóbbinál akár 4-en is nyomulhatunk egy gépről, sajnos ilyenkor már igencsak akadozik a rendszer. Mindenképp pozitívum viszont, hogy a játék idő nem merül néhány órában, hanem akár napokat is elszórakozhatunk vele, próbálgatva a különböző egységeket és stratégiákat. Köszönjük Double Fine Production!

Befejezésként pedig néhány szó arról, hogy miért is ez a kettős név. A készítők valamikor úgy gondolták, hogy megírják ezt a játékot xbla-nak. Nagyon szépen pörögtek is az eladások, de inkább csak az USA-ban. Így gondoltak egy nagyot és elkészítették a játék portját pc-re, majd kiadták az új névvel, némileg kibővített tartalommal, immáron Eu-ban is. Majd, mikor látták, hogy fogy szépen, újra kiadták az új néven xbla-ként. Hiába, a marketing viszi előre a világot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése